Kandidaten (10) (003).JPGwoensdag 09 februari 2022 20:29

Met gepaste trots presenteert de ChristenUnie Het Hogeland haar kandidatenlijst voor de verkiezing van de gemeenteraad op 16 maart 2022. Afgelopen donderdag heeft de ledenvergadering de lijst vastgesteld.

De selectiecommissie heeft de afgelopen maanden met diverse kandidaten gesproken en hieruit is een mooie lijst samengesteld met in totaal 24 personen. Het is een lijst met enkele ervaren raadsleden en ook nieuwe gezichten, jong én oud. De kandidaten wonen door de gehele gemeente heen en zijn op verschillende terreinen actief.

De huidige fractievoorzitter, Bernd de Jong uit Bedum, zal ook voor de komende verkiezingen weer de lijsttrekker zijn. Tweede op de lijst is ondernemer Nannet Gijzen uit Mensingeweer en als derde op de lijst staat Therese Doesburg uit Bedum, beide nu ook actief als raadslid. Daarop volgen Richard Bremmer uit Sauwerd, Kees Geertsema uit Winsum en Jan Derk Sterenberg uit Uithuizermeeden.

De Jong is sinds 2014 actief als raadslid en wordt getypeerd als een raadslid met veel dossierkennis, een positief kritische blik en oprechte betrokkenheid. Bernd de Jong: “Ik ben vereerd met deze typering en voordracht en heb er heel veel zin in om samen met de andere kandidaten mij in te zetten voor Het Hogeland. Wij willen ons sterk maken voor inwoners die onze steun nodig hebben. Daarnaast willen wij dat onze mooie gemeente nog aantrekkelijker wordt om te wonen, te werken en te recreëren”.

Na 20 jaar gemeentepolitiek neemt raadslid Harry Woltjer, op zijn verzoek, na de verkiezingen afscheid van de gemeenteraad. Wel blijft hij de nieuwe fractie ondersteunen met zijn kennis en ervaring en staat hij als een van de lijstduwers op de lijst.

Bekijk hier de hele kandidatenlijst

Reacties op 'ChristenUnie Het Hogeland presenteert mix van ervaring en vernieuwing op de kandidatenlijst.'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.